Asus ROG Cetra Active Noise Cancelling Earphones Review

Selv med lavforsinkelsesmodusene som tilbys av populære trådløse øretelefoner, slår ingenting nøyaktigheten og timingen til gode gammeldagse ledninger når du spiller. Dette er spesielt viktig med smarttelefonspill; populære titler som PUBG Mobile lar deg bruke lydkoder like mye som grafikk for å holde deg foran konkurrentene. Selv om smarttelefoner som Asus ROG Phone 3 er fokusert på mobilspillopplevelsen, kan det ikke bli funnet for mange spillfokuserte hodetelefoner for smarttelefoner.

Videre, med 3,5 mm hodetelefonkontakt som knapt har premium-smarttelefoner lenger, finner spillere seg tom for gode lydalternativer. Det er der Asus ROG Cetra kommer inn.

Priset til Rs. 7699 er Asus ROG Cetra et kablet in-ear headset designet primært for spill. Den har aktiv støyreduksjon og USB Type-C-tilkobling, slik at den kan hente strøm direkte fra den tilkoblede kildeenheten. Den fungerer med forskjellige enheter, inkludert smarttelefoner, PCer og bærbare datamaskiner, og til og med Nintendo Switch. Hvis du er seriøs med spill, kan du vurdere dette headsettet allerede. Finn ut om Asus ROG Cetra er alt den hevder å være i vår gjennomgang.

asus rog cetra anmeldelse øretelefon Asus Asus ROG Cetra

Asus ROG Cetra ser bra ut, og er veldig enkel å bruke

Asus ROG Cetra drives av kildeenheten

Mens de fleste kablede øretelefonene bare er en måte å få lydsignalet fra smarttelefonen din til ørene, gjør Asus ROG Cetra litt mer i mellom. Det er aktiv støyreduksjon på dette headsettet, samt lysende lys på de ytre hylsene til øretelefonene som lyser opp når Asus ROG Cetra er koblet til. Begge disse funksjonene henter strøm fra den tilkoblede enheten; Asus ROG Cetra har ikke et innebygd batteri.

Øretelefonene er ganske store, og det er mange ekstra ørepropper og ørekroker inkludert i salgspakken for å sikre en god passform. Jeg likte ganske godt de medfølgende skumtuppene, men jeg syntes at øretelefonene var mer behagelige å bruke uten ørekrokene. Det er også en liten bæreveske og skjorteklips i esken.

Asus ROG Cetra har en fjernkontroll med kontroller for aktiv støyreduksjon, volum, avspilling og samtalehåndtering, og en separat mikrofon litt høyere oppe på kabelen. Hodetelefonene, fjernkontrollen og mikrofonenheten er alle plast, men ser anstendig ut og føles godt bygget. Det er separate mikrofoner for aktiv støyreduksjon på øretelefonene, og kabellengden er 1,25m, noe som er lang nok for de fleste bruksområder. Hvis du har en Windows-PC, kan du installere Armory II-programvaren som lar deg tilpasse forskjellige funksjoner og innstillinger på øretelefonene, for eksempel utjevning, lydoptimalisering, forskjellige volumnivåer og mer.

Mens USB Type-C-plugg for tilkobling antyder at ROG Cetra er ment for bruk med smarttelefoner, er headsettet også kompatibelt med andre enheter, inkludert PC, Mac, Nintendo Switch og mobile enheter. Selv om Asus sier at Android-enhetskompatibilitet er begrenset og bare har oppført en liten håndfull smarttelefoner som alle funksjoner garantert fungerer, fungerte ROG Cetra fint med full funksjonalitet på min OnePlus 7T Pro McLaren Edition, som ikke var på listen .

asus rog cetra anmeldelse hoved Asus Asus ROG Cetra

Logoene på ROG Cetra ørestykker lyser når de er koblet til

Øretelefonene har dynamiske drivere på 10,8 mm, et frekvensresponsområde på 20-40 000 Hz og en impedans på 16 Ohm. Høretelefonene er Hi-Res Audio-sertifiserte, og krever ikke noe ekstra oppsett når de brukes med en kompatibel Android-smarttelefon.

Lydinnstilt for spill

Som man kunne forvente, har Asus ROG Cetra sin lyd innstilt for spill. Mens hodesettet naturlig hørtes best ut under spill, var det anstendig for musikk og samtaler også. USB Type-C-tilkoblingen og brukervennligheten med smarttelefoner betydde at det ikke var noen ventetid å bekymre seg for, og headsettet kunne plugges inn og brukes raskt når det trengs uten å måtte bekymre deg for batterilevetid eller adaptere.

Jeg brukte øretelefonene med en Asus ROG Phone 3 (Review) for mye av min anmeldelse, bortsett fra sporadisk bruk med OnePlus 7T Pro McLaren Edition. Jeg testet øretelefonene med en rekke spill på ROG Phone 3, inkludert PUBG Mobile, Asphalt Xtreme og Hitman: Sniper.

Med PUBG Mobile var Asus ROG Cetra virkelig i sitt element. Lyden var detaljert, høy og skarp; Jeg var i stand til å få en nøyaktig følelse av retning fra fotspor, skytevåpen og fly som fløy overhead. ROG Cetra reagerer raskt på bevegelser, og gjør en enorm jobb med å simulere retning til tross for at den bare har to lydkanaler.

Spill som Asphalt Xtreme og Hitman: Sniper som er avhengige av bakgrunnspoengene for å sette stemningen, hadde en tendens til å øke volumet på musikken og noen lydeffekter i spillet, men lydens kjerneelementer gikk ikke tapt. Alt fra bilmotoren til skuddveksling og radiochatter var tydelig, og hørtes betydelig skarpere ut enn med de fleste vanlige kablede øretelefoner jeg har brukt. Når det er sagt, var det ikke så mye retningsinnstilling med disse travle lydsporene som jeg hadde ønsket; ROG Cetra stoler på et relativt stille miljø i spillet (som man finner i de fleste skytespill) for å simulere retning riktig.

asus rog cetra gjennomgå begge øretelefonene Asus Asus ROG Cetra

Ørevingene kan fjernes hvis du foretrekker en løsere passform

Aktiv støyavbrudd på Asus ROG Cetra var ikke så imponerende som jeg har hørt om førsteklasses trådløse øretelefoner som Sony WF-1000XM3 og Apple AirPods Pro, eller til og med på rimeligere trådløse hodetelefoner som Sony WH-CH710N . Videre er det rikelig med kabelstøy å kjempe med hvis du bruker ROG Cetra mens du beveger deg rundt.

Det var imidlertid funksjonelt og eliminerte forstyrrelsene som vanligvis kommer i veien for en spilløkt. Det var en merkbar reduksjon i bakgrunnslyder som summen av takviften og AC, eller til og med den generelle summen av å være utenfor. Dette gjorde spill og lytting til musikk litt enklere, men stoppet langt under det stille nivået som gode aktive støydempende hodetelefoner og øretelefoner tilbyr.

Selv om bakgrunnsresultater i spillet hørtes anstendig ut på Asus ROG Cetra, fremhevet det å spille musikk at øretelefonene ikke var innstilt på dette. Dolby Atmos-lyd hørtes imponerende ut med en tydelig følelse av retning, og lydspor med høy oppløsning hørtes detaljerte ut, men høydepunktene var litt skingrende, og den dempet low-end tok bort moroa med mange spor. ROG Cetra er bra for sporadisk musikklytting og anstendig for samtaler, men brukes best til spill.

asus rog cetra anmeldelse hodesett Asus Asus ROG Cetra

USB Type-C-tilkobling gjør Asus ROG Cetra kompatibel med et bredt spekter av kildeenheter

Kjennelse

Hvis du er seriøs med spill, spesielt multiplayer-spill, er du enig i at en kablet tilkobling er den beste måten å høre lydeffekter på som kan gi deg et konkurransefortrinn. Med 3,5 mm-kontakten som raskt forsvinner fra smarttelefoner, er det nest beste alternativet USB Type-C-tilkobling. Asus ROG Cetra tilbyr akkurat dette, høres bra ut for spill, gjør en fin jobb med å simulere retning, og har aktiv støydemping som er funksjonell nok til å gjøre det lettere å lytte.

Imidlertid på Rs. 7699, det er definitivt litt dyrt, og høres ikke veldig bra ut med musikk. Dette er et nisje-par øretelefoner som får sin kjernefunksjon riktig og er veldig enkel å bruke, men det er ikke mye annet å snakke om. Asus ROG Cetra er et verdifullt alternativ å vurdere om du leter etter et dedikert spillhodesett til smarttelefonen, datamaskinen eller Nintendo Switch, men du kan også vurdere et godt par ekte trådløse øretelefoner som Lypertek Tevi for alt annet .

Alternativt, hvis du har en kildeenhet med hodetelefonkontakt, er ROG Cetra Core et mye rimeligere alternativ å vurdere for spill. Det koster Rs. 3.999 men mangler ANC, LED-belysning og PC-programvareintegrasjon.

Pris: Rs. 7699

Fordeler

• Ser bra ut, enkel å bruke
  • Høres godt innstilt for spill
  • Funksjonell støyreduksjon
  • Fungerer med mange enheter

Ulemper

• Høres ikke veldig bra ut med musikk
  • Dyrt for et kablet hodesett

Rangeringer (av 5)

• Design: 4
  • Ytelse: 3.5
  • Verdi for pengene: 3
  • Samlet: 3.5

Hvilke er de beste virkelig trådløse øretelefonene under Rs. 10.000? Vi diskuterte dette på Orbital, vår ukentlige teknologipodcast, som du kan abonnere på via Apple Podcasts, Google Podcasts eller RSS, laste ned episoden, eller bare trykk på avspillingsknappen nedenfor.

Tilknyttede lenker kan genereres automatisk – se vår etiske erklæring for detaljer.

About Muhammad Usman Younas

Hello, I am Muhammad Usman Younas a founder of worldstudypoint.com and some other websites. I have created Study Point Website to promote the Eductaion in All Over the World. And to help the Students in their Studies.

View all posts by Muhammad Usman Younas →